لوگوی هر شرکت نشان دهنده ی هویت ان شرکت می باشد.لوگو باید به گونه ای طراحی شده باشد کلیه ی افراد با کلیه ی گروه سنی با نگاه به ان بتوانند متوجه ی ان بشوند .هر شرکت باید لوگوی مخصوص به خود داشته باشد و در بازار ان لوگو معرف ان محصول می باشد .

در طراحی لوگو چه نکاتی را باید رعایت کرد:
1-طراح باید لوگو را طوری طراحی کند که مشتریان  با دیدن ان بر روی محصولات به سرعت ان را از محصولات دیگر تشخیص دهد پس در نتیجه لوگوی شما نباید مشابه لوگوهای محصولات دیگر باشد و یا از انها کپی شده باشد .در طراحی لوگو باید به این نکته توجه داشت که لوگوی طراحی شده ساده نباشد زیرا طرح ساده به راحتی کپی می شود
2-استفاده از نام تجاری در لوگو:
هر چند که لوگوها معمولا شکل است اما طراح باید سعی کند در طراحی لوگو نام تجاری محصول را هم معرفی کند
3-رنگ در لوگو:
طراح در طراحی لوگو باید به رنگ ها توجه داشته باشد و از رنگ در طراحی استفاده کند زیرا رنگها باعث توجه بیشتر افراد می شود .در علم رنگ شناسی هر رنگ معنی و مفهوم خاص خود را دارد مثلا رنگ سبز نشان دهنده ی رشد می باشد و رنگ قرمز نشان دهنده ی جسور بودن و انرژی می باشد
4- استفاده از نام در طراحی لوگو:
هر لوگو تشکیل شده از دو قسمت نماد و ارم .چنان چه محصول شما دارای نام خاصی  باشد می توانید در هنگام طراحی لوگو از ان استفاده کنید .
5-انعطاف پذیری در لوگو:
لوگو باید طوری طراحی شده باشد که همه ی افراد بتوانند ان را درک کنند و معنای ان را بفهمند .
6-زمان:
برای این که یک لوگو  بتواند دارای جایگاه مناسبی در بین مخاطبین باشد به زمان نیاز دارد زیرا نباید انتظار داشت که یک لوگو ظرف مدت کوتاهی توسط مخاطبان شناخته شود
7-استفاده از نظر مخاطبین :
برای طراحی یک لوگو شرکتها می توانند از طریق ایجاد کمپین های تبلیغاتی از نظرافراد مختلف در طراحی لوگو استفاده کنند .

اشتباهات در طراحی لوگو:
الف)نباید در طراحی لوگو از پسوندی که در نام شرکتها وجود دارد استفاده شود
ب)در طراحی لوگو نیازی نیست جزئیاتی مانند ادرس ،تلفن و... بیان شود
پ)چنان چه لوگوهای طراحی شده بخواهند همراه با جملات تبلیغاتی بیایند، این جملات باید کوتاه باشند
ج)در طراحی لوگو نباید از لوگوهای دیگر کپی برداری و تقلید کرد